Lättläst | Skurups kommun


Välkommen till Skurups kommun - Nils Holgerssons hembygd
­Tel 0411-53 60 00  |  Besök: Stora Torggatan 4   Karta »  |  Post: 274 80 Skurup­­
Öppet: mån-tors 8-16.30, fre 8-15


Länk till söktips
Hem

Lättläst

Välkommen till Skurups kommun!

Detta är den lättlästa hemsidan
för Skurups kommun.

Skurups kommun ligger på sydkusten i Skåne
och har lite mindre än 15 tusen invånare.

Skurup är en del i Öresundsområdet.
Vi finns i det område i norra Europa
där det under de senaste åren
kommit många nya arbeten och utbildningar,
byggen av hus, vägar och broar med mera.

Det finns flera olika affärer i kommunen.
Vi har också all service
med dagis, skola, vård för äldre med mera.

Företag trivs i vår kommun.
År 2008 kom Skurup på plats 29
av landets alla 290 kommuner
när organisationen Svenskt Näringsliv undersökte
vilka kommuner som är bäst att ha företag i.

I kommunen kan du välja att bo i
olika områden och natur.
Från Östersjöns strand
upp till backarna på Romeleåsen.

Du tar dig lätt till och från Skurup med tåget
som går mellan Ystad och Malmö.
Du kan också åka tåg till Köpenhamn.

Kommunen ligger nära flygplatsen Sturup.
och det tar mindre än en timme
att åka till flygplatsen Kastrup i Danmark.

Du kan åka färja till Polen från Ystad
och från Trelleborg till Tyskland.

Välkommen att höra av dig till oss
om du har frågor eller vill veta mer.

Skurups kommun
Kommunhuset
Telefon: 0411-53 60 00
Fax: 0411-53 60 65
E-post: kansli@skurup.se
Besöksadress: Stora Torggatan 4, Skurup
Post: Skurups kommun, 274 80 Skurup
Öppettider växel: mån-tors 8-16.30, fre 9-15, dag före helgdag 8-12.
Besökstider: mån-fre 9-12, 13-15 eller enligt överenskommelse.

Om du vill se på en karta var kommunhuset ligger
kan du klicka på länken Se karta.

Bild: Skog vid Beden i Skurups kommun.
Skog vid Beden i Skurups kommun
Bild: Mossbystrand en fin sommardag.
Mossbystrand en fin sommardag
Ansvarig för sidan: Lena Wahlberg
Sidan senast ändrad: 2010-03-31